•Банер•
Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акту рішення Новоукраїнської міської ради "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новоукраїнської міської ради на 2020 рік" •PDF• •Друк•
••Понеділок•, 22 •квітня• 2019, 08:35•

 

відповідно до статті 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.2003 №1160-IV, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004  № 308 зі змінами.

 

  1. 1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Статтею 10 Податкового кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. Відповідно до ст.12 Податкового кодексу України повноваження щодо встановлення розмірів ставок по місцевих податках і зборах покладається на міську раду. При запровадженні місцевих податків і зборів органам місцевого самоврядування на законодавчому рівні надано право запроваджувати максимально ефективну, для окремо взятого регіону, систему справляння місцевих податків і зборів.

На виконання п.12.3.4 ст.12 Податкового Кодексу України, з внесеними до нього змінами, необхідно встановити розміри ставок місцевих податків та зборів на 2020 рік на території Новоукраїнської  міської ради.

Відповідно до п.12.3.5 ст.12 Податкового кодексу України в  разі якщо міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, яка створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю  справляється із застосуванням ставок, які діяли до         31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

Місцеві податки та збори зараховуються до бюджету об’єднаної територіальної громади та є її бюджетоутворюючим джерелом, а також забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громадян.

Причини виникнення проблеми:

У разі неприйняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік, податки і збори будуть справлятися по мінімальним ставкам, а по земельному податку за ставками попереднього року,  що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми, зокрема, оплата харчування пільгових категорій дітей в дошкільних навчальних закладах, утримання закладів освіти, благоустрій міста тощо.

Так, у Стратегії розвитку Новоукраїнської міської об’єднаної територіальної громади та Плані соціально-економічного та культурного розвитку Новоукраїнської міської об’єднаної територіальної громади передбачено вирішення ряду соціальних проблем, а саме:

  • у галузі освіти:

-  проведення реконструкції будівлі Новоукраїнського центру дитячо-юнацької творчості "ЗОРІТ" по вул. Воровського в м. Новоукраїнка Кіровоградської області;

-  проведення реконструкції системи опалення в Новоукраїнському НВК "Загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови-гімназія "Лідер" Новоукраїнської міської ради;

- проведення реконструкції спортивного майданчика для міні-футболу зі штучним покриттям у Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Новоукраїнської міської ради по вул. Толстого, 7 м. Новоукраїнка;

- проведення реалізації проекту "Реконструкція будівлі учбового приміщення Новоукраїнсього міжшкільного навчально-виробничого комбінату під гараж для зберігання шкільних автобусів по вул.Павлівській, 56 м.Новоукраїнка Кіровоградської області";

- проведення санації дитячого садка №1 в м.Новоукраїнка..

  • у галузі культури:

-  капітальний ремонт даху та системи опалення будівлі філії № 2 Новоукраїнського комунального Будинку культури № 1 по вул. Центральній, 54 в с. Мар’янопіль, Новоукраїнського району, Кіровоградської області;

-  Капітальний ремонт будівлі бібліотеки по вул. Центральна, 49 в с. Кам’яний Міст, Новоукраїнського району, Кіровоградської області.

  • у галузі житлово-комунального господарства:

-  капітальний та поточний ремонт комунальних доріг в населених пунктах громади;

-  реконструкція вуличного освітлення в населених пунктах громади.

 

Центр дитячої та юнацької творчості "ЗОРІТ" знаходиться у будівлі, яку було зведено на початку ХХ століття. Основна підстава необхідності повної реконструкції будівлі - це необхідність створення комфортних умов, які б відповідали санітарно-гігієнічним та ергономічним нормам організації навчально-виховного процесу  у  позашкільному закладі. Будівля поділена на дві частини, одна з яких зовсім непридатна до використання, саме це і знижує відсоток охопленості дітей громади позашкільної освітою та якість впровадження навчально-виховного процесу. Заклад, який в першу чергу є виховним, немає навіть актової зали. Вартість робіт з реконструкції складає – 13,9 млн.грн. Порушення теплового режиму в начальних закладах значно впливає на навчальний процес, тому підготовлено проектно-кошторисну документацію на проведення ремонтних робіт систем опалення та заміни котлів в Новоукраїнському НВК "Загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови-гімназія "Лідер" та проект з енергозбереження "Санація дитячого садка №1". Вартість проектів -  8 млн.грн.

Для залучення учнів до здорового способу життя розроблено проектно-кошторисну документацію на проект "Реконструкція спортивного майданчика для міні-футболу зі штучним покриттям у Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Новоукраїнської міської ради по вул. Толстого, 7 м. Новоукраїнка" вартістю  1498 тис.грн.. З метою покращення зберігання шкільних автобусів розроблено проектно-кошторисну документацію на проект "Реконструкція будівлі учбового приміщення Новоукраїнського міжшкільного навчально-виробничого комбінату під гараж для зберігання шкільних автобусів по вул.Павлівській, 56 м.Новоукраїнка Кіровоградської області",  вартістю - 3 млн.грн..

Заклади культури громади опалюються здебільшого за рахунок електроенергії, що значно впливає на надання культурних послуг населенню. Проведення ремонту систем опалення та покрівлі у філії № 2, а також капітального ремонту  будівлі бібліотеки по вул. Центральна, 49 в с. Кам’яний Міст, що дасть можливість задовольняти культурно-просвітницькі потреби населення громади. Вартість робіт – 1,9 млн.грн..

Вирішення зазначених проблем планується розв’язати з прийняттям даного регуляторного акта, а саме встановлення ставок місцевих податків і зборів на території міської ради та відповідного наповнення бюджету громади.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини бюджету ОТГ, виконання програм соціально-економічного розвитку міської об’єднаної територіальної громади, міська рада має прийняти рішення "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новоукраїнської міської ради на 2020 рік".

Підтвердження важливості проблеми:

Важливість проблеми при затверджені місцевих податків і зборів полягає у необхідності наповнення бюджету громади та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Х

-

Держава

Х

-

Суб’єкти господарювання,

Х

-

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

Х

-

 

Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Зазначені проблеми не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів, так як на державному рівні делеговано повноваження щодо встановлення ставок місцевих податків і зборів органам місцевого самоврядування шляхом прийняття відповідного проекту рішення.

Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо міська рада у термін до 15 липня  року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування встановлюваних податків і зборів, такі податки справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

 

  1. 2. Цілі державного регулювання .

Проект регуляторного акту спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

Впровадження регуляторного акту дозволить забезпечити реалізацію державної політики у податковій сфері, спрямовану на наповнення доходної частини бюджету громади та урегулювання спірних питань, що виникають у зв'язку із сплатою місцевих податків та зборів, а саме:

- своєчасне наповнення бюджету міської об'єднаної територіальної громади;

- вирішення проблемних питань громади;

- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо механізму справляння та порядок сплати податків та зборів;

- приведення рішень міської ради у відповідність до норм та вимог  Податкового Кодексу України;

- встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і збору з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання та відповідно до Податкового кодексу України;

- збільшення надходжень до бюджету ОТГ за рахунок встановлених місцевих податків та зборів;

- здійснення планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;

-  забезпечення додаткових надходжень до бюджету громади.

 

  1. 3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

прийняття запропонованого регуляторного акту.

Альтернативою пропонується встановлення економічно обґрунтованих ставок місцевих податків і зборів.

До бюджету громади від місцевих податків і зборів у 2020 році надійде 15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів), що дозволить реалізувати заходи передбачені програмою соціально-економічного та культурного розвитку Новоукраїнської міської об'єднаної територіальної громади на 2020 рік, забезпечити фінансову самостійність органу місцевого самоврядування  та баланс інтересів органу місцевого самоврядування, громади та суб’єктів господарювання.

Прийняття даного рішення міської ради забезпечить досягнення встановлених цілей, встановити чіткі та прозорі механізми справляння та сплати місцевих податків і зборів.

Альтернатива 2

не прийняття рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів

Пропонується не встановлювати ставки місцевих податків і зборів (не приймати рішення) на території Новоукраїнської міської ради.

В даному випадку відповідно до п.12.3.5 ст.12 Податкового кодексу України такі податки справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Це призведе до втрат бюджету та недофінансування заходів соціального значення ОТГ.

До бюджету міста надійдуть кошти від сплати земельного податку за ставками 2019 року у розмірі орієнтовно 1,5 млн.грн. Бюджет громади втратить близько 14,4 млн.грн., що негативно вплине на соціальну інфраструктуру ОТГ.

Альтернатива 3

встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів

Встановлення максимольних ставок по всіх місцевих податках і зборах, передбачених ПКУ.

Таке рішення надає можливість збільшення надходжень до бюджету громади більше ніж до 30,0 млн.грн. Але у зв’язку з надмірним податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі сплати податків і зборів, що призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, і як наслідок масове закриття суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення кількості робочих місць, заробітної плати найманих працівників виникнення соціальної напруги серед населення.

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

До бюджету громади від місцевих податків і зборів у 2020 році надійде 15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів), що дозволить реалізувати заходи передбачені програмою соціально-економічного та культурного розвитку Новоукраїнської міської об'єднаної територіальної громади на 2020 рік.

Забезпечення вимог ПКУ.

Підвищення рівня довіри до місцевої влади за причини встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання.

Сплата податків суб’єктами господарювання може сприяти незначному зменшення заробітної плати найманим працівникам, мінімальному підвищенню споживчих цін, не реєстрацію платниками податків нерухомого майна або підприємницької діяльності.

Зазначене може негативно відбитися на іміджі ОМС, зменшити рівень довіри до влади.

Альтернатива 2

До бюджету міста надійдуть кошти від сплати земельного податку за ставками 2019 року у розмірі орієнтовно 1,5 млн.грн., що дозволить частково вирішити існуючи проблеми.

Бюджет громади втратить близько             14,4 млн.грн., що негативно вплине на соціальну інфраструктуру ОТГ та не дозволить виконати усі заплановані заходи.

Відсутність встановлених прозорих відносин між ОМС та платниками податків.

Альтернатива 3

Максимальні надходження до бюджету, спрямування надлишків на соціально-економічний та культурний розвиток громади. В цьому випадку буде наповнення бюджету громади більше ніж 30,0 млн.грн.

 

Існування високого ризику переходу діяльності суб'єктів господарювання в "тінь" за причини додаткової сплати податків

значне підвищення цін на споживчі товари (до 25 %)

відсутність прозорих відносин та продуктивного діалогу між ОМС та суб’єктами господарювання.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Становлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян. Відкритість процедури, прозорість дій органів місцевого самоврядування. Дозволить вдосконалити відносини між Новоукраїнської ОТГ, фіскальною службою та суб'єктами господарювання. За рахунок надходжень від сплати податків та зборів - реалізація інвестиційних проектів соціального спрямування відповідно до потреб громади.  Громадяни отримають підвищені соціальні стандарти у зв'язку з збільшенням суми надходження до бюджету ОТГ у розмірі 15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів)

Сплата податків суб’єктами господарювання може сприяти незначному зменшення заробітної плати найманим працівникам, мінімальному підвищенню споживчих цін.

 

Альтернатива 2

До бюджету міста надійдуть кошти від сплати земельного податку за ставками 2019 року у розмірі орієнтовно 1,5 млн.грн., що дозволить частково вирішити існуючи проблеми.

Бюджет громади втратить близько             14,4 млн.грн., що негативно вплине на соціальну інфраструктуру ОТГ та не дозволить виконати усі заплановані заходи.

Відсутність встановлених прозорих відносин між ОМС та платниками податків.

Альтернатива 3

Максимальні надходження до бюджету, спрямування надлишків на соціально-економічний та культурний розвиток громади. В цьому випадку буде наповнення бюджету громади більше ніж 30,0 млн.грн.

 

Надмірне податкове навантаження для громадян за причини встановлення максимальних ставок по всіх податках і зборах  призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату.

Існування високого ризику переходу діяльності суб'єктів господарювання в "тінь" за причини додаткової сплати податків, що призведе до значного підвищення цін на споживчі товари (до 25 %), зменшення кількості найманих працівників (до 10 %), підвищення соціального протесту населення.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

-

-

1057

1057

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

-

-

100

100

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Обґрунтована сплата місцевих податків та зборів на 2020 рік на території Новоукраїнської  міської ради пов'язана із проведенням обговорення проекту рішення з представниками бізнесу та врахування їхніх пропозицій. Встановлення пільг щодо сплати податків і зборів для окремих категорій громадян. Відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.  Ставки місцевих податків і зборів встановлено з повним дотримання вимог ПКУ. Дозволить вдосконалити відносини між Новоукраїнської ОТГ, фіскальною службою та суб'єктами господарювання. Сума сплачених місцевих податків та зборів становитиме 15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів), що значно вплине на покращення інфраструктури громади.

Сплата податків суб’єктами господарювання у сумі                15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів)

 

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ. Залишення у суб’єктів господарювання 14,4 млн.грн., які можуть бути використані на розвиток підприємницької діяльності.

Бюджет громади втратить близько             14,4 млн.грн., що негативно вплине на соціальну інфраструктуру ОТГ, погіршить імідж міста, зменшить інвестиційні надходження, не дозволить виконати усі заплановані заходи.

Відсутність встановлених прозорих відносин між ОМС та платниками податків.

Альтернатива 3

Значне покращення інфраструктури міста, можливість виділяти кошти на фінансову підтримку соціальних проектів

 

Буде сплачено більше 30 млн.грн. податків.

За рахунок прийняття максимальних ставок по всіх податках і зборах відбудеться надмірне податкове навантаження, що призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, яке може спричинити занепад малого бізнесу.

Існування високого ризику переходу діяльності суб'єктів господарювання в "тінь".

 

Витрати суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва.

Розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта згідно з додатком 3 до методики проведення аналізу впливу регуляторного акту не проводиться через відсутність суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва.

 

  1. 4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Вид альтернативи

Бал результативності (за 4-х бальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

3

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті майже повною мірою; прийняття рішення відповідає вимогам чинного законодавства, приводить ставки по місцевих податках і зборів у відповідність до вимог ПК України; встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і збору з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть), що дозволить профінансувати в повному об’ємі заплановані заходи. Прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади та платників податків і зборів. У 2020 році до бюджету громади надійде місцевих податків і зборів 15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів) від 1057 суб'єктів господарювання.

Альтернатива 2

1

Часткове наповнення бюджету за рухунок земельного податку. Бюджет громади недоотримає у 2020 році майже 14,4 млн.грн. Цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати), не будуть профінансовані заходи соціального, економічного  та інженерного  значення ОТГ (благоустрій, утримання та ремонт комунальних закладів тощо).

Альтернатива 3

2

Максимальне наповнення бюджету усумі 30 млн.грн.  Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини бюджету ОТГ, а саме, існує ризик переходу суб’єктів господарювання в "тінь", зменшення кількості робочих місць та розміру заробітної плати, і як наслідок виникне зворотній ефект в результаті якого зменшення надходжень до бюджету громади. Балансу інтересів досягнуто не буде.

Цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково.

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Надходження коштів до бюджету міста. Можливість спрямування на вирішення потреб громади 15,9 млн.грн.  Обґрунтована сплата місцевих податків та збору, встановлення пільг для окремих категорій громадян на 2020 рік на території Новоукраїнської міської ради.

Сплата місцевих податків і зборів за встановленими ставками.

Незначний ризик  зменшення заробітної плати найманим працівникам, мінімальному підвищенню споживчих цін.

 

Регуляторний акт відповідає потребам у розв'язані визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Наповнення бюджету громади на 15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів), збереження кількості суб’єктів підприємництва та робочих місць.

Альтернатива 2

Сплата податків за мінімальними ставками передбаченими ПКУ.

Збільшення кількості суб’єктів господарювання

Витрати пов’язані лише зі сплатою земельного податку.

 

Зменшення надходжень до бюджету громади, підвищення соціальної напруги.

Альтернатива 3

Максимальні надходження коштів до бюджету ОТГ. Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток громади вирішення більшої кількості соціальних проблем за рахунок значного зростання дохідної частини бюджету громади.

Надмірне податкове навантаження спричинить погіршення умов для малого бізнесу.

Значне підвищення цін на споживчі товари, зменшення кількості найманих працівників,  підвищення соціального протесту населення.

Ця альтернатива є неприйнятною, так як призведе до надмірного податкового навантаження, зменшення кількості суб’єктів господарювання, робочих місць, виникнення податкового боргу та обсягу заробітної плати.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Обрана.

Прийняття проекту рішення міської ради відповідає вимогам підпункту 12.3.4 ПКУ, забезпечує стабільні надходження податків та зборів до бюджету громади, надає змогу суб’єктам господарювання сплачувати податки за прийнятними ставками.

Таким чином прийняттям вказаного рішення буде досягнуто баланс інтересів громади і платників місцевих податків і зборів. Забезпечить надходження до бюджету ОТГ 15,9 млн.грн. (з урахуванням усіх податків і зборів)

На дію даного акта можливий вплив зовнішніх чинників:

– ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства в цій сфері;

– підвищення рівня інфляції.

В такому випадку рішення міської ради потребуватиме внесення змін відповідно до змін у законодавстві.

Альтернатива 2

Не обрана.

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно невиконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною.

Х

Альтернатива 3

Не обрана.

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини бюджету ОТГ. Балансу інтересів досягнути неможливо

Х

 

Таким чином, для реалізації обрано альтернативу 1 - встановлення економічно обґрунтованих  розмірів ставок місцевих податків і зборів, щоб суб’єкти господарювання могли сплачувати податки та збори, а бюджет громади наповнювався.

 

  1. 5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.

Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення Новоукраїнської міської ради міської ради "Про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік".

Запропонований нормативно – правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Регуляторний акт передбачає встановлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність, з розрахунку на календарний місяць:

для першої групи платників єдиного податку – 7 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;

для другої групи платників єдиного податку – 15 відсотків мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Новоукраїнської міської ради пропонується установити на рівні від 0,01% до 1% мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року за 1м2, залежно від типу нерухомого майна.

На території Новоукраїнської міської ради пропонується встановити земельний податок, від 0,1 % до 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Кіровоградській області) залежно від типу земельної ділянки.

При встановленні ставок місцевих податків і зборів враховувалися доходність підприємницької діяльності та платоспроможність суб’єктів господарювання, соціально-економічні показники розвитку міста, плани розвитку громади.

Механізми розв’язання проблеми:

-  встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на 2020 рік;

-  інформування платників про встановлення розмірів місцевих податків і зборів на веб - сайті Новоукраїнської міської ради http://nu-rada.gov.ua/ у рубриці "Регуляторна політика";

- сприяння веденню підприємницької діяльності суб’єктами господарювання, які є платниками місцевих податків і зборів, з метою росту рівня їх платоспроможності;

- забезпечення надходжень встановлених податків і зборів до міського бюджету.

Реалізація пропонованого регулювання буде здійснюватись шляхом впровадження наступних заходів:

- економіко – фінансові – пропоновані ставки місцевих податків і зборів дозволять підвищити загальну суму зібраних коштів, економічне і раціональне використання цих коштів;

- організаційні – розробка регуляторного акта відповідно до цілей державного регулювання; його оприлюднення; розгляд та прийняття відповідного рішення.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акту:

- розробка проекту рішення Новоукраїнської міської ради "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новоукраїнської міської ради на 2020 рік";

- оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій та зауважень;

- підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4,  Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";

- отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України;

- прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради;

- оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

  1. 6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

Адміністрування даного регуляторного акта встановлено нормами ПКУ, Витрат  Новоукраїнської міської ради на виконання вимог регуляторного акта не передбачено.

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення сплати та інші адміністративні процедури.

Зазначене регулювання стосується усіх суб’єктів господарювання, що зареєстровані на території Новоукраїнської міської ради, у тому числі 1057 одиниць суб’єктів малого підприємництва, що складає 100 відсотків від загальної кількості суб’єктів господарювання, тому проведено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва - Тест малого підприємництва (додаток 1 до АРВ).

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

Запланований строк дії регуляторного акта – 2020 рік. Достатній для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання в межах бюджетного року. Внесення змін або відміна регуляторного акту протягом року можлива у разі зміни чинного законодавства.

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків і зборів, що оприлюднюються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

У разі, якщо міська рада  не прийме рішення до першого липня про встановлення відповідних податків і зборів  на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частини 5 розділу ХІХ Прикінцевих положень ПКУ). Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно встановлювати ставки місцевих податків і зборів, що справляються у встановленому ПКУ порядку.  Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

 

8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

Кількісні показники, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності).

 

Надходження місцевих податків і зборів

Найменування податків

2017 (факт), тис.грн.

2018 (факт), тис.грн.

2019 (план), тис.грн.

Очікувані надходження у  2020 році, у зв'язку з прийняттям рішення, тис.грн.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельного податку

155,4

152,6

178,4

185,0

Земельний податок

698,0

1490,5

1503,8

1503,8

Транспортний податок

34,2

114,8

127,6

130,0

Єдиний податок

11751,4

14319,2

13905,3

14100,0

 

Показник

І квартал

2020

ІІ квартал

2020

ІІІ квартал

2020

ІV квартал

2020

Розмір надходжень до бюджету ОТГ по податках та зборах (з урахуванням усіх податків і зборів), тис.грн.

3979,7

3979,7

3979,7

3979,7

Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

1057

1057

1057

1057

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання на сплату податків і зборів, по відношенню до 2019 року,  не збільшиться.

Час затрачений на ознайомлення з рішенням та внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності становить 0,6 години для одного суб'єкта малого підприємництва, в грошовому вираженні витрати для 1057 суб'єктів становлять  16,0 тис. грн.

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

Всі суб’єкти малого підприємництва будуть проінформовані про рішення міської ради шляхом висвітлення на офіційному сайті Новоукраїнської міської ради

Кількість суб'єктів малого підприємництва, що підпадають під дію регулювання

1057

1057

1057

1057

 

 

  1. 9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

 

В разі прийняття запропонованого рішення і так, як строк дії акту один рік (2020 рік), тому буде здійснено базове відстеження результативності дії регуляторного акта (до набрання чинності РА) та повторне відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюється за три місяці до дня закінчення визначеного строку, шляхом аналізу статистичної інформації та моніторингу надходжень податків і зборів.

Буде використано статистичний метод проведення відстеження результативності і, відповідно, статистичний вид даних, що будуть надані відповідними органами державної влади, органами статистики, фінансовим управлінням виконавчого комітету міської ради.

Перегляд даного рішення може бути здійснений у випадку виникнення відповідної необхідності, змін у чинному законодавстві або на підставі аналізу звіту про відстеження регуляторного акту.

 

 

Міський голова                                                                                                        О. Корінний

 

 

 

 

Додаток

до аналізу регуляторного впливу

до проекту рішення "Про встановлення

місцевих податків і зборів на 2019 рік"

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у з 01 лютого 2019 р. по 29 березня 2019 р.

 

№ з/п

Вид консультації

(публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.

Зустрічі у робочому порядку із власниками об’єктів нерухомості, платниками 1-ї  та 2-ї груп платників єдиного податку, земельного податку

 

10

Доведення до відома власників об’єктів нерухомості та платників єдиного податку 1-ї  та 2-ї групп, земельного податку обґрунтування необхідності перегляду ставок податку на нерухомість, ставок єдиного податку та земельного податку.

При розробці проекту регуляторного акта витримано вимоги чинного законодавства та враховано громадську думку. Обговорено та запропоновано залишити розміри ставок місцевих податків і зборів на 2020 рік на рівні діючих ставок.

2.

Телефонні розмови та опитування

23

Отримано від фізичних осіб-підприємців інформацію про можливість сплати податків та зборів. Обговорено та запропоновано залишити розміри ставок місцевих податків і зборів на  2020 рік на рівні діючих ставок.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро – та малі):

Кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання - 1057 одиниць, у тому числі мікропідприємництва – 1057 одиниць. З них:

-          платники єдиного податку І групи - 102  ос.

-          платники єдиного податку ІІ групи - 276  ос.

-          платники земельного податку – 628 ос.

-          платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки -  51  ос.

Питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100%.

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік

(стартовий рік

впровадження регулювання)

Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0,0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0,0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

0,0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0,0

5

Інші процедури (сплата податків та зборів, грн.)

-          єдиного податку І група

-          єдиного податку ІІ група

-          земельний податок (в середньому на одного суб’єкта малого підприємництва)

-          податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (в середньому на одного суб’єкта малого підприємництва)

 

147,14

625,95

2394,59

 

3627,15

 

 

6

Разом, гривень

-

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

-          платники єдиного податку І групи

-          платники єдиного податку ІІ групи .

-          платники земельного податку

-          платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

 

102

276

628

51

 

8

Сумарно, гривень

3942045,71

* Без врахування транспортного податку,  єдиного податку ІІІ та IV груп та

орендної плати  з ФО та ЮО

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва  щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Норма робочого часу на 2019 рік становить при 40-годинному робочому тижні – 1993 години (Норми тривалості робочого часу на 2019 рік).

Використовується мінімальний розмір заробітної плати. Середній мінімальний щомісячний розмір заробітної плати на 01.01.2019 рік становить: 4173,00 грн. та 25,13 грн. у погодинному розмірі (Закон України "Про Державний бюджет України на 2019 рік").

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

(0,5 год х 25,13 грн.)

12,67

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

(0,1 год х 25,13 грн.)

2,51

 

11

Процедури офіційного звітування

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

13

Інші процедури (уточнити)

0

14

Разом, гривень

15,18

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1057

16

Сумарно, гривень

16 045,26

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання
суб’єктів малого підприємництва

Новоукраїнська міська рада не несе витрат щодо адміністрування регулювання.

 

  1. 4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

1

Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

3942045,71 грн.

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

16 045,26 грн.

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

3958090,97 грн.

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0,00 грн.

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

3958090,97 грн.

 

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

Пом’якшувальними заходами для суб’єктів малого підприємництва може бути встановлення зменшених ставок або спрощення адміністративних процедур з виконання регулювання.

  1. Зменшення ставок податку

1.1. Податок на нерухому майно, відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до податкового законодавства до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення ставок по місцевих податках і зборах у межах, встановлених Податковим кодексом України.

Гранична межа розміру ставки, передбачена даним Кодексом, не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Таким чином, прийняття ставки податку на нерухомість на території Новоукраїнської міської ради у розмірі 1 % є вже не максимально допустимою  ставкою (пом’якшений захід запроваджено), що передбачена Податковим Кодексом зі змінами та доповненнями.

1.2. Єдиний податок.

Відповідно до Податкового кодексу України фіксовані ставки єдиного податку встановлюються міською радою:

- для першої групи платників єдиного податку – 7 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;

- для другої групи платників єдиного податку – 15 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Таким чином, прийняття ставок єдиного податку для першої групи платників у розмірі 7 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року та для другої групи – у розмірі 15 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового року, є вже не максимально допустимими  ставками (пом’якшений захід запроваджено).

2. Спрощення адміністративних процедур з регулювання.

Чинне податкове законодавство передбачає пряме регулювання питань порядку, строків, звітування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиного податку та земельного податку (визначається виключно нормами Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями).

Таким чином, Новоукраїнська міська рада не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур по регулюванню.

e-max.it: your social media marketing partner
 
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•

Різне

•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•

Соціальна реклама

•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•