•Банер•
Запитуйте – відповідаємо. •PDF• •Друк•
••Вівторок•, 26 •листопада• 2013, 20:01•

          В Новоукраїнській  ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На питання платників податків відповідав перший заступник начальника Ольга Сіпаренко.

          Пропонуємо найбільш актуальні питання, з якими абоненти звертались на «гарячу лінію».

 

Чи необхідно фізичній особі, яка здає в оренду особисте майно, реєструватись фізичною особою-підприємцем?

          Відповідно до статей 319 та 320 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності.

          Отже, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм пункту 170.1 статті 170 розділу IV Податкового кодексу України без реєстрації орендодавця як фізичною особою-підприємцем.

Чи необхідно фізичній особі-підприємцю реєструвати нову форму Книги обліку доходів та витрат і переносити до неї дані із Книги, що велась до дати її реєстрації?

          Відповідно до пункту 177.10 статті 177 Податкового кодексу України фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.

          Наказом Міндоходів від 16.09.2013 №481, який набрав чинності з 18.10.2013, затверджено форму та порядок ведення Книги обліку доходів і витрат (далі – Книга 481) фізичними особами-підприємцями на загальній системі оподаткування, яким передбачено 9 граф Книги 481, що підлягають заповненню.

          Разом з тим, наказом ДПА України від 24.12.2010 №1025, який діяв до 18.10.2013, було затверджено форму Книги обліку доходів і витрат (далі – Книга 1025), в якій фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування заповнювали 12 граф.

          Таким чином, порядки ведення Книг обліку доходів і витрат суттєво відрізняються один від одного, тому дані з Книги 1025 не переносяться до Книги 481.

          Міндоходів рекомендує фізичним особам-підприємцям на загальній системі оподаткування продовжувати ведення Книги 1025 до кінця 2013 року, а з 01.01.2014 року зареєструвати та вести Книгу 481.

          У разі реєстрації в 2013 році Книги 481 фізична особа-підприємець при заповненні та поданні податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний період повинна врахувати показники Книги 1025, що велась нею протягом звітного року до дати реєстрації нової Книги.

Яка гранична сума розрахунків готівкою фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги)?

          Відповідно до пункту 2.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637 підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізичними особами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах граничних сум розрахунків готівкою, установлених відповідною постановою Правління Національного банку України. Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки. Кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.

          Обмеження, установлене в абзаці першому цього пункту, стосується також розрахунків під час оплати за товари, що придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівкових коштів, одержаних за допомогою електронного платіжного засобу.

          Пунктом 1 Постанови Правління Національного банку України від 6 червня 2013 року №210 «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» встановлено граничну суму розрахунків готівкою фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) у розмірі 150000 (ста п’ятдесяти тисяч) гривень.

Чи має право суб’єкт господарської діяльності торгувати алкогольними напоями в приміщенні торговельною площею менше 20 кв. м?

          Відповідно до статті1 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» місце торгівлі – місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів – без обмеження площі, для алкогольних напоїв – торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

          Тобто, при реалізації алкогольних напоїв в торговому приміщенні торговельною площею менше 20 кв. м, суб’єкт господарювання не має права торгувати алкогольними напоями.

Чи передбачена адміністративна відповідальність за нероздрукування (незберігання) фіскального звітного чеку?

          Відповідно до пункту 9 статті 3 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

          Статтею 26 Закону, зокрема, встановлено, що посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг за порушення вимог Закону притягуються органами Міндоходів до адміністративної відповідальності згідно з законом.

          Так, згідно із статтею 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року №8073-X за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг посадові особи притягуються до адміністративної відповідальності у розмірі від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

           За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Новоукраїнська ОДПІ

e-max.it: your social media marketing partner
 
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•

Різне

•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•

Соціальна реклама

•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•
•Банер•